Bridgestone logo
По-русски | Globālā saite | Sazināties ar mums | 
Bridgestone Baltics SIA

Biežāk uzdotie jautājumi - Riepu apkope/pēcpārdošanas serviss

» Līdz kādam spiedienam ir jāpiepumpē automobiļa riepas?
Informācija par priekšējo un aizmugurējo riepu spiedienu ir norādīta automobiļa īpašnieka rokasgrāmatā. Nemiet vērā, ka spiedienu ieteicams palielināt (protams, atbilstoši ražotāja ieteikumiem), ja ir jāpārvadā kravas, kas ir smagas. Lai pareizi piepumpētu riepas, to spiedienu mēriet un regulējiet, kad tās ir AUKSTAS.
Neaizmirstiet pārbaudīt arī rezerves riteni, kurā spiedienam jābūt augstākam nekā priekšējā/aizmugurējā riteņa spiedienam (ja nepieciešams, uzstādot rezerves riteni, vienmēr varat izlaist mazliet gaisa).
» Cik bieži jāpārbauda spiediens riepās?
Spiediens riepās jāpārbauda regulāri (reizi divās nedēļās) vai pirms došanās tālā ceļojumā.
» Kad riepu var uzskatīt par nodilušu?
Eiropā pieņemtie noteikumi diktē, ka riepa ir nodilusi tad, ja protektora gropes, tās mērot pa aploci ar protektora nodiluma indikatoru (Tread Wear Indicator - TWI) ir sasniegušas noteiktu minimālo dziļumu.
Vasaras riepām šis rādītājs ir 1,6 mm, bet ziemas riepām - 4 mm.

Tomēr ir ieteicams mainīt riepas ātrāk, ja ir jūtama saķeres vai vadāmības pasliktināšanās, vai arī, ja regulāri braucat lielā ātrumā, ekstrēmos laika apstākļos vai pa bīstamu teritoriju.
Riepu karkasi ir jāpārbauda regulāri un tās ir jāmaina, ja tiek atklāti iegriezumi vai deformācija, kas norāda uz iekšējās struktūras vājumu. Šaubu gadījumos konsultējieties ar darbnīcas speciālistu vai riepu izplatītāju.
Arī tad, ja riepa nav nodilusi vai bojāta, riepas vecums var ietekmēt tās sniegumu. Gumijā esošās eļļas laika gaitā izžūst, padarot riepu mazāk elastīgu, tā rezultātā pasliktinās saķere un palielinās bremzēšanas ceļa garums.