Bridgestone logo
По-русски | Globālā saite | Sazināties ar mums | 
Bridgestone Baltics SIA

Biežāk uzdotie jautājumi - Formula 1

» Cik sen jau esat iesaistīti F1?
Pirmā pilnā F1 sezona mums bija 1997. gadā. 2002. gadā Grand Prix Japānā mums bija 100. Grand Prix sacensības un 70. uzvara F1 sacensībās, kas gūta, braucot ar Bridgestone riepām.
» Cik daudz uzvarētāju titulu jums ir F1 un kuri piloti tos ir guvuši?
Esam guvuši piecas pilotu uzvaras: divas ar Miku Hakinenu (Mika Hakkinen) (1998. gadā un 1999. gadā) un trīs ar Mihaelu Šūmaheru (Michael Schumacher)(2000., 2001. un 2003. gadā).
Bridgestone ir guvis arī piecus ražotāju titulus: vienu kopā ar McLaren Mercedes 1998. gadā un četras ar Scuderia Marlboro Ferrari.
» Kuras komandas apgādājāt 2003. gadā?
Plānojām turpināt sadarboties ar pašreizējiem partneriem – Scuderia Ferrari Marlboro, Sauber Petronas, DHL Jordan Honda, Lucky Strike B.A.R. Honda un OrangeArrows.
» Cik daudz riepu saražojat gada laikā?
2002. gadā uz katrām sacīkstēm ražojām aptuveni 1650 riepas. Ja pieskaitām riepas, kas tika izgatavotas izmēģinājumiem utt., tad F1 programmas ietvaros gadā saražojam aptuveni 50 000 riepas.
» Kas notiek ar nolietotajām riepām?
Noteikts skaits nolietoto riepu tiek izmantots pētījumiem (nodilums, siltumizturība, karkass), bet pārējās tiek izmantotas par enerģijas avotu.
» Vai varat atsūtīt kādu nolietoto riepu?
Konfidencialitātes apsvērumu dēļ, diemžēl, nav iespējams atdot nolietotās F1 riepas.
» Cik daudz naudas katru gadu investējat F1?
Arī šo summu mēs uzskatām par konfidenciālu informāciju un, diemžēl, nevaram atklāt.
» Kādi ir jaunie noteikumi riepu ražošanai 2003. gadā?
Galvenais jaunums ir tas, ka katra komanda varēs sagatavot divus riepu komplektus ar atšķirīgām specifikācijām, kas paredzētas sausiem laika apstākļiem. Pagājušajā gadā bija atļautas divas dažādas specifikācijas, taču tās bija vienādas visām komandām.
Vēl paredzēts, ka būs atļauts tikai viens riepas tips lietainiem laika apstākļiem, bet agrāk bija atļautas trīs tipu riepas.
» Vai jaunie noteikumi ir jums labvēlīgi?
Acīmredzot, pildīsim FIA lēmumu. Potenciāli varētu piegādāt piecām mūsu komandām līdz 10 dažādu specifikāciju riepas sausiem laika apstākļiem, tādēļ ir iespējams, ka mūsu ražošanas un izmēģinājumu izmaksas pieaugs.
Lai izveidotu unikālu riepu slapjai trasei, viss ir jāsāk no sākuma, jo bijām jau sagatavojuši nākamā gada specifikācijas, balstoties uz 2002. gada specifikācijām.
Raugoties no drošības viedokļa, esam nobažījušies, ka viena tipa riepas nevar nodrošināt līdzvērtīgu sniegumu visiem laika apstākļiem - uz slapjas trases, nelielā lietū vai stiprā lietū.
» Vai, jūsuprāt, 2004. gadā gludās riepas varētu atgriezties F1 trasēs? Vai šis apstāklis jums palīdzētu?
Esam par to dzirdējuši, taču vēl neesam saņēmuši FIA norādījumus. Protams, gludās riepas labāk parāda ātrumsacīkšu patieso garu, taču uzskatām par labāku ievērot pašreizējos rievoto riepu noteikumus.
Pretējā gadījumā būtu atkal jāsāk no sākuma izpētes un ražošanas darbs, jāpielāgo lējumi, jāmaina izmēģinājumu programmas utt.
Bet tomēr ir jāpilda FIA lēmumi.
» Vai riepu ražotājam ir jāpiedalās F1, ja viņš vēlas būt pasaules līderis?
F1 ir vislabākais izmēģinājumu lauks, lai pierādītu, ka mūsu konstruktori un inženieri ir vieni no pasaulē labākajiem, esam secinājuši, ka šīs prasmes ir jāliek lietā labāko pasažieru automobiļu izveidē un ražošanā.
» Vai veidojat jaunas riepu specifikāciju versijas katrai pasaules sacīkšu trasei?
Lai gan neesam nosprauduši sev šādu mērķi, tā notiek. Pagājušajā gadā izveidojām 120 iespējamās sacīkšu specifikācijas, vairākus atšķirīgus sastāvus un konstrukcijas, un vairākas no tām bija jaunas.
Ja izmēģinājumos secinām, ka atbilstošā specifikācija nodrošinās labāku sniegumu un patiks mūsu komandām, mēģinām uzsākt tās ražošanu, tiklīdz tas ir iespējams.
Katrai trasei, protams, ir savs raksturs - vienai vajadzīga labāka saķere, citām - izturīgākas riepas, labāka siltumizturība un nodilumizturība.
Rezultātā izveidojam noteiktām trasēm piemērotas riepas, taču arī izstrāžu līmeņa dēļ tās pastāvīgi uzlabojam un bieži lielākajai daļai trašu spējam piedāvāt uzlabotas riepas. Tādēļ F1 sešos gados gūtā pieredze un dati ir ļoti būtiski.
» Cik Bridgestone Motorsport darbinieku tiek sūtīti uz katrām sacīkstēm?
Sūtām divpadsmit inženierus, aptuveni 20 tehniskos darbiniekus, vadītājus un PR speciālistus - kopumā ap 40 cilvēkiem no Apvienotās Karalistes.
Eiropas sacīkstēs mums pievienojas kolēģi no Bridgestone/Firestone Europe, kā arī visu valstu tirdzniecības uzņēmumu darbinieki.
» Līdz kādai pakāpei riepas uzsilda riepu sildītāji?
Apvalka temperatūru nosaka komanda - parasti tā ir apmēram 70°C vai 80°C katrai riepai. Riepu sildīšana ilgst aptuveni 90 minūtes.
» Kādēļ riepas vienmēr ir melnas?
Krāsu nosaka sodrēji, kas ir vislabākais materiāls gumijas nostiprināšanai. Ir dažādi nostiprinošie materiāli, kas var būt sarkani, zili vai zaļi, līdz ar to pastāv teorētiska iespēja izgatavot riepas dažādās krāsās.
Tomēr sodrēji ir visizturīgākais materiāls, un tādēļ tos izmantojam F1 riepām.