Bridgestone logo
По-русски | Globālā saite | Sazināties ar mums | 
Bridgestone Baltics SIA

Riepu kalpošanas laiks

Vieglo automašīnu un mikroautobusu riepu, tostarp rezerves riepu, kalpošanas laiks

Turpmāk izklāstītais ieteikums attiecas uz vieglo automašīnu un mikroautobusu riepām, kuru izmēra apzīmējuma piedēklis ir „C”, „CP” vai „LT”.

Par riepu vispārīgo apkopi un uzturēšanu vienmēr pirmām kārtām ir atbildīgi paši klienti. Viņiem jānosaka, kad riepa jāmaina. Klientiem vajadzētu ņemt vērā, ka riepu sastāvā ir dažādu veidu materiāli un gumiju maisījumi, kuru veiktspējas īpašības ir būtiskas pašas riepas pienācīgai kalpošanai. Šīs riepu īpašības laika gaitā mainās. Katras riepas gadījumā šīs izmaiņas ir atkarīgas no daudziem apstākļiem, piemēram, laikapstākļiem, uzglabāšanas apstākļiem un izmantošanas apstākļiem (slodzes, ātruma, gaisa spiediena, apkopes u.c.), kuriem riepa ir pakļauta tās kalpošanas laikā. Ar kalpošanu saistītās izmaiņas var būt ļoti dažādas, tāpēc nav iespējams iepriekš prognozēt katras atsevišķas riepas kalpošanas ilgumu.

Tāpēc vēl papildus klientu veiktām regulārām riepu pārbaudēm un gaisa spiediena uzturēšanai ieteicams, lai vieglo automašīnu un mikroautobusu riepas, tostarp rezerves riepas, regulāri pārbaudītu kvalificēts riepu speciālists, piemēram, riepu izplatītājs, kas izvērtēs riepas piemērotību turpmākai kalpošanai. Riepas, kas tikušas izmantotas piecus vai vairāk gadus, speciālistam jāpārbauda vismaz reizi gadā.

Klienti tiek jo īpaši aicināti pievērst uzmanību ne vien savu riepu vizuālajam stāvoklim un gaisa spiedienam, bet arī jebkādām izmaiņām to dinamiskajā sniegumā, piemēram, pastiprinātam gaisa zudumam, troksnim vai vibrācijai, kas varētu liecināt par to, ka riepas jāpārtrauc izmantot, lai novērstu to kalpošanas atteikumu.

Nav iespējams prognozēt, kad riepas būtu jānomaina, pamatojoties tikai uz to kalendāro vecumu. Tomēr jo vecāka ir riepa, jo lielāka ir iespēja, ka tā būs jānomaina ar kalpošanu saistīto izmaiņu vai citu apstākļu dēļ, kas konstatēti pārbaudē vai pamanīti izmantošanas laikā.

Kaut arī lielākā daļa riepu jānomaina, pirms to vecums sasniedzis 10 gadus, ieteicams drošības nolūkos nomainīt pret jaunām visas riepas, kas nokalpojušas vairāk nekā 10 gadus, rēķinot no to izgatavošanas datuma, tostarp arī rezerves riepas, pat tad, ja tās vēl šķiet izmantojamas, un arī tad, ja tās vēl nav sasniegušas tiesiskajos noteikumos paredzētās nodiluma robežas. Šis ieteikums nekādā veidā nemazina klientu atbildību par riepu nomaiņu, kad tas ir nepieciešams.

Tādu riepu gadījumā, kas ietilpst transportlīdzekļa oriģinālajā aprīkojumā (t.i., klients tās iegādājies kopā ar jaunu transportlīdzekli), jāievēro riepu ražotāja sniegtie nomaiņas noteikumi, ja tādi ir (tomēr nepārsniedzot riepu kalpošanas ilgumu 10 gadus).

Kā noteikt riepas izgatavošanas datumu?

Izgatavošanas datumu iespējams viegli noteikt, izpētot sērijas numuru, kas atrodas uz riepas sānu malas.
Sērijas numurs ir burtciparu kods, kas sastāv no 11 cipariem, pirms kuriem parasti, bet ne vienmēr, atrodas saīsinājums „DOT”. Sērijas numura pēdējie četri cipari ir izgatavošanas datums.
Kā norādīts zemāk redzamajā piemērā, pirmie divi cipari ir izgatavošanas nedēļa (iespējami no "01" līdz "52"), savukārt pēdējie divi cipari ir izgatavošanas gads.
Riepām, kas izgatavotas pirms 2000. gada, izgatavošanas gads norādīts ar vienu, nevis diviem cipariem (t.i., 189 nozīmētu 1999. gada 18. nedēļu).
Dažas riepas, kas izgatavotas desmitgadē no 1990. līdz 2000. gadam, marķētas ar trīsstūri, kas norāda uz sērijas numura pēdējo ciparu, lai tās būtu iespējams atšķirt no iepriekšējās desmitgadēs izgatavotajām.



2008. gada augusta ieteikums (ar kuru tiek aizstāts 2006. gada ieteikums)